Published on augustus 22nd, 2013 | by Ruben

Speel het verslavende kaartspel Spider Solitaire

Met een set kaarten worden al eeuwenlang de meest populaire gezelschapsspelletjes gespeeld. Er zijn ontzettend veel games bedacht met een deck van 52 kaarten. Zo is ook het spel Solitaire bedacht, zoals de naam al aangeeft speel je deze game op individueel niveau. Solitaire is de Engelse vertaling van de Franse titel ‘Patience’ waar het kaartspel ook wel onder bekend staat.

Het doel van Solitaire is om een probleem op te lossen terwijl je een aantal regels volgt. Na het spel te schudden dien je de set kaarten te rangschikken van laag naar hoog. De kaart met de laagste waarde moet als eerste neergelegd worden en zo moet de speler verder gaan totdat hij de kaart die het meeste waard is kan opruimen. De speler moet er ook op letten dat ze op kleur gesorteerd worden. Het resultaat van het spel is erg afhankelijk van de manier waarop de kaarten zijn verdeeld op het bord. Als je vast komt te zitten en geen moves meer kunt maken bestaat er de mogelijkheid om het deck aan te klikken waardoor er op elke rij een nieuwe kaart zal verschijnen.

Wil je meer kaartspelletjes spelen? Check dan meer spelletjes op Patiencegame.nl door hier te klikken!

Spider Solitaire maakt gebruik van hetzelfde idee alleen doet het een stapje terug qua regels in vergelijking met de volwassen versie. Het spel maakt geen gebruik van alle symbolen die aanwezig zijn in een kaartspel van 52 kaarten maar gebruikt enkel het schoppen symbool; harten, diamanten en klaveren zijn dus niet aanwezig. Deze Spider version van Solitaire bevat bovendien een unieke feature genaamd ‘Winning Deal’. Door het spel in deze modus te starten is er maar een enkele mogelijkheid aanwezig om het probleem op te lossen. Als je er zelf niet uitkomt bestaat er ook de mogelijkheid om hints te krijgen en er is een functie die het mogelijk maakt om een aantal stappen terug te gaan.

Klik hier om het verslavende kaartspelletje Spider Solitaire zelf te spelen!