Published on november 2nd, 2013 | by Ruben

Ontsnappen uit Candyland in Burrito Bison

Burrito Bison is een launch game waarin je in de huid kruipt van een Mexicaanse bizon die aan professioneel worstelen doet. Je auto is kapot gegaan tijdens het reizen door Candy Land. De bewoners van dit vrolijke land doen er alles aan om te voorkomen dat je ontsnapt uit hun habitat. Burrito Bison moet de gemene Gummy Bears zien te verslaan om terug naar zijn eigen wereld te kunnen komen. Er zijn meer dan honderd missies uit te voeren terwijl je probeert om uit Candy Land te ontsnappen.
De manier waarop je dit moet bewerkstelligen is door jezelf zover mogelijk te lanceren. De besturing van dit leuke lanceerspelletje is zeer eenvoudig, door middel van je muisknop vuur je de bizon zo hard mogelijk het luchtruim in vanuit de boksring zodat hij via de hoofden van verschillende Gummy Bears vooruit kan stuiteren richting het einde van Candy Land. Je zult steeds meer snelheid verliezen als je op de grond terecht komt. Door de spatiebalk in te drukken activeer je de rocketboots die ervoor zorgen dat je nog even kort de lucht wordt geknald.

Voor de fans van launch games zoals ‘Toss the Turtle’ of ‘Learn 2 Fly’ zal deze manier van spelen geen geheimen meer hebben. Als Burrito Bison op het hoofd van een beer stuitert dan maakt hij meer snelheid waardoor er een langere afstand is te halen. Ook krijg je zo meer cash om te spenderen aan nieuwe items en upgrades. Door het leuke quest systeem dat allerlei vermakelijke manieren biedt om meer te verdienen in de game kun je meer upgrades aanschaffen. De ultieme power-ups in deze launch game zijn wel erg duur met als resultaat dat je uren zult moeten sparen wil je echt alles kunnen unlocken. Het duurt even maar door de hoge verslavingsfactor is dit wel een erg leuk tijdverdrijf.  Burrito Bison heeft naast een leuke gameplay ook aantrekkelijke artwork en cartoony animaties die aanspreken. Er is ook veel ruimte voor humor want zeg nu zelf het is een bizar idee dat je een Mexicaanse worstelende bizon die van burrito’s houdt moet afvuren richting Gummibeertjes die willen voorkomen dat je Candyland verlaat. Burrito Bison heeft wegens het succes van het eerste deel een vervolg gekregen genaamd Burrito Bison Revenge.

Speel hier zelf het eerste deel van Burrito Bison op dierenspelletjes.nl!