Published on februari 28th, 2014 | by Ruben

Zoek alle verborgen schatten in het spel Diggy

Doordat er de laatste tijd een reeks aan populaire games zijn uitgekomen die gebruik maken van hetzelfde concept is er een nieuw subgenre geboren. Er zijn veel mining games uitgebracht in dezelfde periode die zonder dat ze het weten verantwoordelijk waren voor het scheppen van een nieuw genre. Denk maar aan Starbound, Steamworld: Digger, Terraria en Minecraft bijvoorbeeld. Het gratis te spelen spel Diggy kan nu ook aan de lijst worden toegevoegd. Mining games spreken een groot publiek aan omdat ze de drang tot ontdekken prikkelen en dat is een van de leukste bezigheden in een game. In elk stukje aarde kunnen er verborgen schatten verstopt zitten. In Diggy is het de bedoeling om zo diep mogelijk in de aarde te graven om zoveel mogelijk ertsen en andere speciale archeologische vondsten te vinden die geld waard zijn.

Klik hier om zelf Diggy te spelen op mijngame.nl!

De verzamelde materialen neem je vervolgens mee naar boven om te verkopen voor geld. Met deze nieuwe inkomsten wordt het mogelijk om betere gear te kopen om zo nog efficienter de aarde te kunnen wegploegen om verder de grond in te kunnen komen. Des te dieper je af weet te dalen des te meer zeldzame schatten kom je tegen en deze zullen het meeste geld opleveren. In het begin kun je nog niet zo diep graven omdat je een power meter hebt die zorgt voor beperkingen. Als deze balk op is dan in de brandstof voor je boor op en zul je opnieuw moeten beginnen. Het is dus erg belangrijk om zo snel mogelijk deze boor te upgraden zodat je dieper de aarde in kunt afdalen. Het uiteindelijke doel van het spel is om het middelpunt van de aarde te zien bereiken. In Diggy graaf je op een erg gemakkelijk wijze tunnels en grotten, in veel passieve mining games duurt het vaak erg lang voordat je een klein beetje aarde hebt weggegraven. De dynamische gameplay in combinatie met de gave upgrades zorgen voor een avontuurlijke ervaring die telkens voldoening geeft als je dieper de aarde in reist.

Speel nog meer leuke behendigheid spellen op mijngame.nl