Published on april 9th, 2014 | by Ruben

Super Adventure Pals: een verslavende platform RPG

De ontwikkelaars van Flash spellen leren steeds meer bij waardoor de spellen steeds geavanceerder worden. Super Adventure Pals is daar zo’n voorbeeld van. De ontwikkelaars van het spel hebben er duidelijk erg veel tijd, energie en aandacht ingestoken om de game van hun dromen te maken. Super Adventure Pals is een platformer met zeer duidelijk aanwezige RPG elementen. Je loopt rond op de worldmap op een originele mount, namelijk een giraf met een lange nek. Jij speelt als ‘the kid’ en moet allerlei verschillende gevaren zien te trotseren in elk level. Je onderneemt deze queeste om uiteindelijk je vriendje te redden uit de klauwen van de bad guys om weer samen met hem te kunnen spelen. De dunne verhaallijn dient als een kapstok voor de mooi gepolijste gameplay.

Klik hier om Super Adventure Pals zelf te spelen!

De RPG elementen in deze sidescrolling platformer bestaan uit het behalen van level ups, een optie die tegenwoordig bijna in elke game geïmplementeerd is om spelers een extra gevoel van progressie te geven. Door queesten uit te voeren in de wereld haal je experience points en level ups die je health en strength beïnvloeden. Door status upgrades te kiezen na elke level up kun je sterker worden om de moeilijkere vijanden te verslaan. Je zult jezelf door de puzzelachtige level designs heen moeten vechten. Daarnaast is de charmerende wereld voorzien van veel schattigheid en onverwachte absurditeiten. Deze zorgen voor een geweldige beleving waardoor het met kop en schouder boven al de andere gratis te spelen Flash games uitsteekt. De gave wereld van Super Adventure Pals zal een glimlach op je gezicht toveren.

Klik hier om nog meer leuke avontuur spellen te spelen op mijngame.nl