Published on februari 15th, 2014 | by Ruben

Gratis de RPG shooter Elephant Quest spelen

Als je een beetje Engels kunt dan weet je vast wel dat het woord ‘elephant’ in het Nederlands ‘olifant’ betekent. In deze gave platform game met puzzel en shooter elementen ga je op een epische queeste met een olifant. Door middel van interactie te hebben met NPC’s (Non Playable Characters) krijg je opdrachten in het universum van Elephant Quest. Het is gaaf dat er af te wijken is van de main story line in deze RPG, er zijn ontzettend veel side quests aanwezig die je kunt uitvoeren. Het geeft de speler een gevoel van vrijheid dat niet persee de verhaallijn gevolgd hoeft te volgen en er dus geen lineair pad aanwezig is, zo wordt het voorkomen dat de speler een opgesloten gevoel zal krijgen.

Klik hier om zelf Elephant Quest te spelen op mijngame.nl

Door de vrijheid van keuze kom je automatisch ook gebieden tegen die genadeloos moeilijk zijn omdat je nog niet sterk genoeg bent. Je zult moeten backtracken om zoveel mogelijk enemies kapot te grinden en level ups te halen voordat je weer verder kunt gaan naar het volgende level. Om alle gevaren te kunnen trotseren zweeft er een laser met je mee die handmatig te besturen is waardoor er shooter elementen toegevoegd worden aan Elephant Quest. De zwevende laser die met je meevliegt maakt aan het begin van het spel maar weinig indruk, echter kun je er al snel voor zorgen dat hij voorzien wordt van upgrades. Door middel van experience points te verzamelen kun je een level up krijgen en de behaalde skillpoints spenderen in de uitgebreide skilltree. In deze skilltree kunnen er punten gespendeerd worden in bepaalde statuskenmerken. Zo kan de olifant in het begin maar amper van de grond komen als je de springknop indrukt, als je meer upgrades aanschaft kan het zware slurfdragende zoogdier steeds hoger springen. Elephant Quest is een erg leuk spel waar je jezelf uren mee zult kunnen vermaken door de grote wereld en het aanbod aan items en upgrades die er te verzamelen zijn.

Tags: , , , , ,