Published on juni 7th, 2014 | by Ruben

Verdedig de aarde in Blitzy Blitz

In Blitzy Blitz je speel als een jonge soldaat die uitgekozen is door het lot om de aarde te beschermen tegen de aanvallen van een onbekende vijand. Deze gevaarlijke enemy heeft de beslissing genomen om via de lucht een invasie te plannen. Gelukkig ben je hierop voorbereid. Samen met je trouwe paard ga je de airships en helikopters te lijf, je kunt daarbij gebruik maken van een arsenaal aan verschillende wapens om ze tegen te houden. Deze exotische wapens bestaan uit vlammenwerpers, lasers, machine geweren, sniper rifles, granaatwerpers, rocket launchers en allerlei andere gave wapens. Elk wapen heeft zijn eigen energiebalk die zichzelf langzaam zal vullen wanneer hij wordt gebruikt. Pas op dat je gun niet overhit raakt want dan kun je hem even niet meer gebruiken.

Klik hier om Blitzy Blitz zelf te spelen op MijnGame.nl

Het is slim om op tijd te switchen tussen je arsenaal aan wapens zodat er geen wapens overhit zullen raken, zo kun je ze allemaal blijven gebruiken door ze af te wisselen met elkaar. Tussen de levels door bestaat er de mogelijkheid om de kristallen die je gewonnen hebt door het vernietigen van vijandelijke schepen te spenderen aan kostbare upgrades. Daarnaast kun je sterker worden door talent points toe te kennen aan de verschillende opties in je talent tree. Door deze verbeteringen krijg je steeds betere wapens en dat is nodig ook want er komen telkens grotere en gevaarlijkere gunships in allerlei soorten en maten op je af. Deze gave dynamische shooter maakt gebruik van een snelle gameplay. Voor degene die houden van over de top actie in arcade stijl is Blitzy Blitz een aanrader.