Published on december 10th, 2013 | by Ruben

Huisdieren lanceren in Rocket Pets

Rocket Pets is een goed voorbeeld van een spel dat elementen uit een launch game op de juiste manier weet te combineren met die van een runner game. Rocket Pets introduceert een aantal erg interessante nieuwe mogelijkheden in het genre. Om van start te gaan dien je eerst een van te voren uitgekozen schattig figuurtje af te vuren door middel van een kanon. Dit personage zal beginnen met lopen zonder op te houden als hij met zijn voeten op de grond terecht komt. In deze platforming wereld komen er allerlei gevaren op je af, om ze te ontwijken heb je enkel beschikking tot een jetpack die vastzit op je rug waarmee je even kort kunt zweven en zelfs vliegen. Let er wel op dat hij overhit kan raken, door de ontploffing zul je worden geroosterd en op een vervelende manier vertrekken richting het hiernamaals.

Speel hier zelf Rocket Pets en nog meer andere leuke spellen op mijngame.nl!

Als je sterft in Rocket Pets krijg je de mogelijkheid om in de shop het verdiende geld op te maken aan allerlei upgrades die ervoor zorgen dat je langer kunt overleven en grotere afstanden kunt overbruggen in de wereld. Het is bijvoorbeeld slim om te kiezen voor een betere jetpack zodat je langer kunt vliegen waardoor je over afgronden heen kunt vliegen en gevaren kunt ontwijken. Door de munten te pakken die in de levels aanwezig zijn kun je niet alleen upgrades maar ook nieuwe Rocket Pets kopen. Dat is een goede keuze want als de ene dood is dan kan de andere gewoon doorgaan op dezelfde positie in het level. Net zoals in veel runner en launch games het geval is zul je flink moeten doorsparen om echt verder te kunnen komen.