Published on januari 20th, 2014 | by Ruben

Het Point-and-Click avontuur Mini Commando spelen

Mini Commando is een flash game die thuis hoort in het Point-and-Click genre. De spellen die in deze categorie vallen zijn te beschrijven als grafische avonturen die door middel de muis te besturen zijn. Met de muiscursor kun je allerlei voorwerpen en personages aanklikken die zich op het scherm bevinden. Het is alsof je deelneemt aan een interactief stripverhaal waar je zelf de leiding overneemt. De eerste populaire point-and-click spellen waren bijvoorbeeld Space Quest, Kings Quest, Police Quest, Lazy Larry, Broken Sword, Myst en de Secret of Monkey Island series. Het is te merken dat het genre nog altijd populair is aan de meer moderne point-and-click adventures zoals bijvoorbeeld Grim Fandango, Deponia, Machinarium en Samorost, deze titels bewijzen dat het genre nog altijd springlevend is. De gratisĀ  te spelen Flash game Mini Commando kan nu worden toegevoegd aan het rijtje.

Klik hier om meer oorlog en avontuur spellen te spelen op mijngame.nl

De interface van Mini Commando verraadt meteen al dat het spel geinspireerd is op het point-and-click genre. Wat wel meteen een duidelijk verschil is dat er geen dialogenn aanwezig zijn in de game en dat is een opmerkelijke afwijking op een uitzondering zoals Machinarium na dan. In Mini Commando krijg je de opdracht om in je eentje je familie uit de klauwen van de kwaadaardige Duitse nazi’s te redden. Tegen de achtergrond van de Tweede Wereld oorlog moet je allerlei vijandelijke soldaten doden met je wapentuig of omzeilen door middel van stealth moves. Je zult gebruik moeten maken van je reactievermogen om het te kunnen halen, in elke hoek van het level kan een gevaar dreigen. Mini Commando is een van de leukste gratis te spelen point-and-click spellen van dit moment en valt op door zijn opmerkelijke grafische stijl en uitdagende gameplay.

Speel hier Mini Commando op mijngame.nl