Published on november 10th, 2013 | by Ruben

Ballonnen vernietigen in Bloons Tower Defense 5

De echte Tower Defense fanaten onder ons hebben natuurlijk al weleens een deel van de Bloons Tower Defense games gespeeld. In dit vijfde deel is het weer raak en dien je wederom een boze ballonnen invasie tegen te houden door gebruik te maken van een aantal apen met speciale krachten. Hoe bizar het ook klinkt, in de Bloons serie moet je in plaats van monsters of soldaten balonnen kapot zien prikken met een collectie aan apen die skills hebben die te vergelijken zijn met de aanvalskrachten van de torens die in tower defense games aanwezig zijn. Via een vastgelegd pad komen de balonnen achter elkaar aan om te proberen je basis op te blazen. In het begin zijn de maps vrij rechtoerechtaan maar al snel wordt de moeilijkheidsgraad groter door kronkelige paden en afsplitsingen waar je rekening mee dient te houden. Zo wordt de speler uitgedaagd om eens iets anders te proberen en niet telkens dezelfde strategie te gebruiken.

Klik hier om meer strategie spellen te spelen op mijngame.nl

Zorg dat je een sterke verdediging opzet want er zullen sterkere en snellere balonnen over de paden op je af komen. Vooral de regeneration en camouflauge balloons zullen voor veel ergernis zorgen waardoor je je opstelling van je apen vaak zult moeten verbeteren. Als je alle levels van Bloons Tower Defense 5 gehaald hebt dan kun je nog aan de slag met de verschillende game modes en moeilijkheidsgraden die er te vinden zijn. In dit vijfde deel van de populaire tower defense reeks zijn twee nieuwe torens ofwel apen toegevoegd die voorzien zijn van acht unieke upgrades om de balonnen een lesje te leren. Door het diverse aanbod van torens en levels is Bloons Tower Defense 5 een verslavende spelletje, niet alleen voor de doorgewinterde spelers die bekend zijn met het genre, ook onervaren spelers zullen zich goed vermaken met de apen en balonnen.

Klik hier om zelf Bloons Tower Defense 5 te spelen op mijngame.nl